Technické parametry
- Čtyřválcový motor se zdvihovýmobjemem 998 ccm s klikovým hřídelemcrossplane a s výkonem 200 koní
- QSS, pokročilé elektronické řídicí systémy
- Hlava válce s vysokou kompresí
- Kapotáž inspirovaná modelem YZR-M1 MotoGP
- Vysokoobjemové sání vzduchu
- Hliníkový rám Deltabox s krátkým rozvorem kol
- Systémy odpružení vyvinuté na dráze
- Titanový výfuk a tlumič výfuku uprostřed
- Systém ABS se sdruženým brzdovým systémem
- Řízení zdvihu předního kola a rozjezdu
- Hořčíková kola, hliníková palivová nádrž
- Přístrojový panel s displejem LCD TFT
Motor o výkonu 200 k s klikovým hřídelem crossplane, odvozený od modelu YZR-M1
- čtyřválcový motor
- objem 998 ccm
- výkon 200 k
- kliková hřídel odvozena od motocyklu YZRM1 MotoGP
- interval zapalování 270° – 180° – 90° – 180°
Hlava válce s vysokou kompresí a lehké vnitřní součásti
- válec s vysokou kompresí 13:1
- disponuje spalovací komorou
s uzavřenou horní částí - velký průměre sacích a výfukových ventilů
- okamžité odezvy s vysokým výkonem
a silným lineárním točivým momentem - titanové ojnice
a písty z kovaného hliníku
Vysokoobjemové sání vzduchu
- centrální sání odvozené od modelu YZR-M1
- velkokapacitní 10,5litrový vzduchový ltr
- YCC-I (Yamaha Chip Controlled Intake), které upravují svou délku podle otáček motoru
Lehký titanový výfuk a tlumič výfuku uprostřed
- motor s klikovým hřídelem crossplane
- lehký výfukový systémem 4-2-1.
- výfukový ventil ovládaný servomotorem
- kompaktní tlumič výfuku uprostřed, který přispívá centralizaci hmoty
Kompaktní rám Deltabox
- je vybaven
dlouhou kyvnou vidlicí s nahoru směřující
příhradovou konstrukcí a hořčíkovým
zadním rámem - převzaté z modelu YZR-M1.
- rám s rozvorem 1 405 mm a nízká
hmotnost - pouhých
199 kg - propůjčuje YZF-R1 vysokou
úroveň hbitosti, citlivosti a závodního
výkonu
Kapotáž inspirovaná modelem YZR-M1
- nezaměnitelná
silueta závodního stroje YZR-M1 - Kompaktní
světlomety LED na obou stranách sání vzduchu - obrysová světla LED propůjčují tomuto
superbiku skutečně jedinečnou tvář